Maťka sa do Hyperia tímu pridala len nedávno ako mailing špecialistka na projekte Leadgeneration. V rozhovore sme sa bližšie porozprávali o jej prvých dojmoch, procese onboardingu aj neustálom vzdelávaní. Podelila sa tiež o to, aké výzvy sú spojené s jej novou pracovnou rolou a na čo sa ide v najbližšej dobe pracovne zamerať.
Prečo si sa rozhodla poslať životopis práve do Hyperie?
Do Hyperie som si poslala životopis pretože firma, v ktorej som pracovala dlhé roky, zanikla. Vždy som sa snažila hľadať si prácu vo väčších firmách a Hyperiu som poznala aj vďaka mojej sestre, ktorá tu predo mnou pracovala. Zároveň som si povedala, že za skúšku nič nedám, tak som poslala životopis.
Ako dlho si už u nás?
Vo firme som od 1. apríla tohto roku a nebol to vtip. 🙂
Ako si spomínaš na svoj prvý deň v Hyperii?
Na svoj prvý deň v Hyperii spomínam trošku vystrašene, ale je to skôr tým, že ja mám trochu strach z nových vecí a najmä z nových ľudí. Stále som viac-menej netušila, čo vlastne idem robiť a či som si neukrojila až príliš veľké sústo, keď som vyšla zo svojej komfortnej zóny. Páčilo sa mi, ako boli ku mne všetci veľmi milí. 🙂
Bolo niečo, čo ťa po príchode do Hyperie prekvapilo a nevedela si o tom predtým z webu alebo zo sociálnych sietí?
Príjemne ma prekvapilo, že firma sa naozaj snaží fungovať ako jeden zohratý tím. Od začiatku som mala dojem, že sú tu všetci priateľskí a zároveň som bola v milom šoku, keď som si mohla začať riadiť svoj pracovný čas sama.
Čo to v praxi znamená, že si určuješ svoj pracovný čas?
Nikto ťa nevedie za ruku, ani ti neurčuje, čo budeš tento týždeň robiť. Máš síce stanovený plán, ktorý by si mala splniť, ale zároveň ti nikto nepovie, že kedy a ako ho robiť. Z toho som mala rešpekt, ale v konečnom dôsledku je to viac oslobodzujúce.
Keď sa obzrieš spätne, ako z tvojho pohľadu priebehalo zaúčanie a onboarding? Čo bolo v tomto procese pre teba nápomocné?
Zaúčanie u mňa bolo trochu iné ako štandardne býva. Bolo to spôsobené tým, že Miška – teamleaderka pre mailingové oddelenie, bola zrovna na dovolenke. V podstate aj keby tu bola, tak firma má rôzne materiály na zaúčanie aj online kurzy. Mala som dostatočný čas na to, aby som sa veci naučila. Následne som dostávala aj spracované materiály, aby som sa k nim vedela kedykoľvek vrátiť, čo je veľmi nápomocné. Veľmi mi pomáhala moja kolegyňa Monika z letákovej divízie, pod ktorú spadá aj projekt Kimbino, ale zároveň Miška a ďalší ľudia z projektu Leadgeneration.
Do Hyperie si prišla z inej pracovnej sféry. Aké to bolo naskočiť do tempa projektu Leadgeneration? Kto ti pomáha zvládať túto zmenu?
V podstate sféra ako taká asi nebola úplne iná, aj v minulosti sa moja práca týkala finančného sektoru, takže pojmy ako úrok, pôžička mi neboli cudzie po odbornej stránke. A čo sa týkalo tempa, mala som vždy dojem, že mi ide všetko pomaly a stále mám tento dojem. Takže ešte asi ani nemám ten pocit, že by som mohla povedať, že som zapadla a fungujem bez problémov. Tým, že som si musela začať vyhodnocovať sama výsledky a zamýšľať sa nad tým, čo vlastne robím, tak stále občas tápam, ale kolegovia mi s tým veľmi pomáhajú a môžem sa na nich vždy obrátiť.
Čo všetko si sa naučila za ten čas, odkedy si v Hyperii?
Naučila som sa aspoň trochu rozhodovať sa sama, ale vždy si pre svoju istotu s niekým overím, či to robím správne. Naučila som sa používať nové systémy aj spraviť si TO-DO zoznam. Zároveň som sa naučila sama od seba, že ak niečo nejde hneď, neskôr to môže ísť – a dokonca o dosť ľahšie. Naučila som sa vnímať email a kampane, ktoré mi chodia, úplne inak ako som maily chápala doteraz. A keďže som nikdy pred tým mailingový marketing nerobila, tak, samozrejme, ten. Zatiaľ mám medzery a tým, že sa všetko posúva dopredu, stále sa musím učiť a som pár krokov pozadu oproti vývoju.
Čo bola pre teba doteraz najväčšia pracovná výzva v Hyperii? Alebo máš nejakú aktuálne pred sebou?
Najväčšia výzva pre mňa bola začať si vyhodnocovať svoju prácu a stále sa učím ju správne vyhodnotiť. Vlastne na tento štvrťrok je stanovená výzva, ktorú sme doposiaľ nemali. Nechcem predbiehať, o čo ide, ale vidím to ako veľký krok vpred oproti tomu ako sme doposiaľ na leadgen mailingu fungovali. Teším sa na to, ale zároveň mám rešpekt.
Čomu venujete s tímom v rámci projektu najviac času, čo rozvíjate?
Aktuálne sa zameriavame na skvalitnenie automatických emailov, ktoré sú ale tiež marketingové.
Čo je pre teba najväčšie „top“ v Hyperii? Existuje niečo, čo by si vyzdvihla?
Za mňa je to rozhodne flexibilný pracovný čas. Keďže sa venujem veľa veciam po práci, tak mi vyhovuje začať pracovať skoro ráno, a teda aj skoro poobede skončiť.
Ak môžeš na záver prezradiť, aké sú tvoje obľúbené aktivity po práci?
Po práci sa venujem fyzickej aktivite, ktorá mi jednak pomáha k lepšiemu zdraviu, ale aj trochu si upratať myšlienky. Cvičím na workout-ovom ihrisku, plávam a cez leto trénujem na Thajský box. Cez jar, jeseň a zimu behávam.